Thursday, August 12, 2010

Kain Pasang dan Memori Kuantan

Minggu lepas, Sabtu dan Ahad telah pergi ke Kuantan. Saja je. Ikut Fadu. Dia nak balik kampung dan aku sengaja jumpa J kat sana. (J my BFF kat UTHM...Rindu giler!)
So, Fadu balik memabwa hajat dan membawa barang yang kitorang beli sama-sama. Barang yang pada kami sebenarnya mudah pada kami dan menjimatkan kos. Antaranya kain pasang untuk kedua-dua belah pihak. Tapi, tak sangka plak tidak terkenan oleh mak Fadu.

Jadi, the next day stay is.....mak Fadu ajak aku gi shopping kain pasang kat Alamoda and beli another ring (coz plannya hanyalah cincin tunang mencukupi,aku kan bersederhana....Tapi disebabkan memandai-mandai la katakan....)

Kau gila Fadu kerana kain kamu lagi mahal dari kain aku. Aku tidak setuju kerana aku tidak memilih sangat kerana aku malu dan konon-konon seorang calon menantu yang ala kadar. Kalau aku tahu kamu begitu wahai Fadu, dah lama aku rembat sutera crepe design eklusif tuh yang aku sensorang jek memiliki design itu. Bukan rezeki la tuh.

Next station is...ECM. Ingat g jenjalan, tapi pergi kedai emas. Beli cincin. Time nih memang tersangatla malunya kerana I'm not really ready utk meminta-minta. Tapi ayatnya tetap sama..."takpe, ayah Fadu bagi hadiah". So, cincin belah rotan telah menjadi pilihan sebagai cincicn tanda nanti. Okeyla, everything is ready for this coming soon engagement day. So, kepada kawan-kawang gang UTHM yg lima orang tuh, sila jangan jealous melihat gegambar di bawah ini. Semua gambar J Jambu dan Meqjat Mangga.


Sesungguhnya aku malu untuk percutian seketika di Kuantan kali ini. Tapi hati berbunga-bunga....=)

No comments: