Wednesday, December 8, 2010

Ngeri!

Malam ini..pertama kali aku tengok rancangan KES di TV3.
Ak tahu rancangan nih dh lama dh on air.
Selalu kst hostel bile KES broadcasted, ak pun alih ke channel lain atau aku keluar makan.
Sebab first-first introduction die cerita pasal Botak Chin.
Penjenayah yg paling dikehendaki di sekitar era tahun brape...tak tahu (malas nk googling)
Dengan pengalaman seciput aku timba semasa aku Darjah 5 dulu, pengalaman menyertai lawatan sempena 100 tahun Penjara Pudu, membuatkan aku ngeri nak dengar kisah-kisah begitu.

Tetibe, aku tertengok sekejap rancangan tu.
Cerita pembunuhan ngeri seorang wanita di Bemban, Melaka sekitar tahun 1997 dulu.
Dilakukukan oleh dua beranak iaitu bapa dan anak.
Dahsyat.
Motifnya xsempat nk ikuti dr awal cerita sebab tengah makan.
Tp, dapat aku simpulkan it's about dendam orang-orang yg jenis xreti nk sabar langsung.
Pemarah dan panas baran kot.
Bapak support anak memang bagus.
Tp, support buat pembunuhan pun ada.
Sampai hati dia umpil tingkap kayu umah kakak tuh.
Then masuk rumah, tengok mangsa sedang khusyuk tidur.
Maka lagihebat pemangsa melakukan tikaman bertubi-tubi depan dan belakang badan mangsa.
Aduishhh..ak yg rasa ngilu. Sebab doc sahkan punca kematian adalah kerana tikaman terkena pada paru-paru kiri tersilang ke belah kanan.
Perghhh..apa aku explain nih.

Yg jd lagi gempak KES nih, siap ada lakonan semula tu.
Lagi la cam betul-betul terjadi.
Tambah plak dengan gambar-gambra real koleksi ARKIB PDRM.
Geli-geleman aku.
Tak dapat nk aku bayangkan lagi.

Aii...manusia.
Mana datang rasa sampai hati itu?
Mana datang rasa kejam itu?
Mana datang rasa terlalu berani itu?
Mana datang rasa semangat nk menikam orang itu?
Mana datang usaha-usaha n kmenjayakan plan nk membunuh itu?

Dan..negara memang perlu ada undang-undang.
Barula kene hukuman penjara 10 tahun.
Alhamdulillah...insaf juga akhirnya pemangsa.

Tp herankan??
Adakah orang memang membunuh sebab dah terlalu geram atau marah?
Atau kita didatangi oleh satu aura luar biasa hantaran iblis syaitan???

Next episode mungkin boleh keep continue watching la..




2 comments:

Kunangsepi said...

ada tag utk anda..tgk blog i yek..haha

IZXA ULFADH said...

okey..will do..hehe..