Thursday, December 16, 2010

Muzium Impian

Hari nih rajin plak aku membelek-belek paper di kedai makan.
Selalu jarang-jarang sekali aku sentuh paper yg berserakan di atas meja.
Then, turn to a page yg info nye sgt mengujakan hati ini.

Laluan masa aku berputar kembali.
Kembali ke zaman di mana aku mula kenal Pensyarah Killer semasa Tahun 2 di universiti.
En.Kahirol.
Dalam subjek Teknologi Industri ada beliau cerita mengenai perkara ini.

Tentang letupan loji nuklear terburuk di dunia sekitar April 1986.
Masa aku baru mengenal dunia.
Aku rasa sama bufday ngan aku kot kejadian nih.
Malas lagi nk Googling.

Letupan berlaku di Chernobyl, Ukraine.
Of course bila dah letupan nuklear pastilah memberi kesan-kesan negatif dalam kehidupan.
Mutasi gen antaranya.

Dalam paper hari ini ada bagitau, mulai 2011, orang dh boleh buat lawatan kat loji eksklusifnya.
Wow!
Macam nk jejak kan kaki jugak di situ.
Rasa sangat berkesan Set Induksi En.Kahirol dulu.
Sehingga terkesan di dalam hati aspek-aspek penjagaan keselamatan di industri.
Bagus jugak sape yg mengilhamkan idea utk membuka Chernobyl sebagai sebuah muzium utk dilawati.
Banyak input yg kita boleh dapat darinya.
So....kumpul la duit so that kite boleh ke Ukraine.

2 comments:

amirah sharif said...

encik kahirol ajo TI?knp aku rs cm x de je...ke x sm dgn ko?hehe...rndu time stdy wey

IZXA ULFADH said...

yela..ko TI awam..aku mst la ngan die..TI mekanikal...die dh jd rokstar kt US tuh..