Monday, December 20, 2010

Berakhirnya Satu Perjuangan

20.12.2010.
Pastinya hari kegembiraan student-student SPM aku.
Ketika aku menulis ini, mereka ada dewan exam.
Mungkin sedang bertungkus-lumus menjawab paper terakhir utk SPM 2010.
Dan mungkin ada yg sedang menjawab dalam ketenangan sebab dh sebati dgn nervousnya menjawab peperiksaan.

Memang lega.
Sebab aku pun dh tak sabar nk bercuti.
Dlm ketidaksabaran sebenarnya aku sedih.
Sedih tak dapat bersama dengan diorang lagi.
Anak didik yg baru setahun aku semaikan benih-benih ilmu yg tak menggunung ni.
Yang aku ajar apa yg aku faham, bukan dgn sepenuh kepakaran.

Form 5 yg aku sayang.
Tahun depan kawen, sape la bebudak yg sudi nk tolong aku time kenduri.
Walaupun kdang-kadang aku nih ad yg terguris rasa, tp sekejap jek rasa itu.

Hmmm..sayu.
Balik nanti pastinya diorang berkejaran nk kemas barang n mendapatkan ibu bapa masing-masing.

Semoga anda pun rindu cikgu cmner saya akan rindu awak semua.
Sayang kamu semua.
Banyak betul kenangan dengan kau.
Kalau cikgu tak dapat nk beri yg terbaik utk kamu, maafkanlah kekurangan itu.
Pastinya nk kamu ada di hari gembira cikgu.
Abadikan Memori Bersama....5 Ibn Rusyd 2010.

2 comments:

amirah sharif said...

baiknye ckgu ni...siap rndu stiudents lg :)

IZXA ULFADH said...

hehe..sedih aku...