Thursday, December 9, 2010

Alias Merepek

Ada sorang kawan seangkatan aku.
Sama-sama la maksudnye mengajar di sekolah yg sama.
Dia rajin gak view blog aku nih.
Kadang-kadang suka nak mengata tajuk blog aku..Berjalan Melihat Mentafsir nih..
Kang mula la dia menambah..MELOMPAT, MERANGKAK, MENDENGAR pun masuk sekali.
Pastuh aku nih pulak, suka nk menambah pe die cakap.
MENGGONGGONG.

Pastuh die tambah pulak..MENYAMPAN, MEMANDU, MENGGILING.
Tang menyampan and menggiling tuh memang aku tak boleh tahan.
Aku dok bayang orang view blog aku ketika di air dan ketika membawa steam roll.
Lawak la pulak bile jadi orang yg terlebih visualisasi nih.

Aku layan lagi.
MEMBAYAR TOL..yelah kebetulan aku tulis entry betul-betul aku sampai rumah dari KL.
Tol jek la ingat..
Ha...lagi la si YM Liyeh tuh menambah.
MEMBAYAR ZAKAT DAN MEMBAYAR BIL LETRIK.
Otak aku terus menangkap singboard dan bill board di tepi jalan dan highway.
Jelaskan CUKAI TAKSIRAN ANDA dan segala hadis berkaitan zakat yg terpampang.
Cepat sangat la neuron-neuron otak ini nak mengaitkan peristiwa itu dan ini.
Tapi nih semua..memang sebab banyak berjalan....
That's why la I choose....
BERJALAN..MELIHAT...MENTAFSIR...

Million thanks utk ND yg sudi tag blog ini.

5 comments:

Kunangsepi said...

uit, mana slogan anda....pastu kena masuk daftar blogLarian tuh...


sbnrnya kan, pening aku apa la fxn contest ni...tibai jek since org dah tag...haha

IZXA ULFADH said...

jadik kene view blog larian itu yek..hhuhu..penuh tab

IZXA ULFADH said...

jap yek nk bace arahan dgn jelas..

alias_tengku said...

oit...name aku jadi tajuk entry ko...aku merepek sebab aku baru balik dari alor setar..haha

IZXA ULFADH said...

kang pale hang aku putaq..
haha
ko jumpe awek ko kan...
saje jek ak nk wat point entry
hehehe