Thursday, March 24, 2011

Well Done Dear!

Salam. Hye ollz. Dah lama nya tak hapdet blog. Bizi bukan main lg aku yek. Tak tahu la sebab apa tak ada masa sangat sekarang ini.

As everyone knows, semalam keputusan SPM 2010 telah diumumkan.
Ketika sedang ada P&P, saya (sebagai seorang SUP SPM) telah dihubungi oleh Pengetua yang ambil result tersebut. First call, apa yg keluar dr mulut beliau ialah "Thniah Ejat atas kejayaan subjek Sains yang membanggakan". Lalu panggil saya turun ke bilik beliau dengan segera. Bagi pelajar kerja dan tingglkan sebentar. Lagipun hanya ada lagi 5 minit lagi utk habis kelas. Tak pe la kot.

Then, Pengetua menyerahkan analisa peperiksaan dengan suara penuh ketar krn terlalu gembira. Saya terus menerpa mata ke arah subjek di ajar saya. Ya Allah, terharu rasa nak nangih. Dapat 100% lulus dengan GPMP 3.43.Setanding dengan subjek BM. Dan student saya yg dapat A ada 11 orang dr 31 orang calon. Suke tidak terhingga. Senyum sampai ke telinga.
Rasa suka sangat semalam. Sebab saya first posting terus diberikan kepercayaan menggalas tanggungjawab besar membawa pelajar-pelajar saya ke kecemerlangan ini. Dengan datang sebagai guru bukan opsyen utk subjek berkenaan, saya dh berjaya mengeksperimenkan student SPM 2010 dengan rekod paling cemerlang Sains setakat ini. Alhamdulillah.
So tahun ini, cabaran bertambah berat krn perlu mengekalkan kecemerlangan. Harap sayadiberi kekuatan. Diberi kreativiti utk membantu pelajar-pelajar tahun ini.

To all SPM 2010 candidates, tahniah atas usaha yang tidak berbelah bahagi ini dan hadiah perkahwinan cikgu yang lebih bermakna dr LCD TV itu.. Bangga sangat dengan korang. Selamat Maju Jaya utk perjalanan hidup akan datang dan saya doakan yg cemerlang buat kalian semua.....Luv You.


No comments: