Wednesday, March 16, 2011

Hairan Sungguh...

Pehal la aku laki bini sejak dua tiga menjak asyik sangat tidur lambat.
Bukan buat apa pun, sorang men XBOX aku dok layan internet ni ha..
Kije memang xpayah cakap la. Berlambak!
Minit Mesyuarat Agung Alumni dh menyeru-nyeru minta disiapkan lalu diemel kpd En.Suhaimi.
Sungguh tidak bermood.

Apatah lagi bila ada satu kejadian hairan berlaku sebentar tadi.
Lagi aku takde mood.
Pen 3 batang, 3 colour aku hilang entah ke mana.
Hari Ahad hari tuh aku ade beli pen dekat Seremban.
Kaler itam, biru dan merah
Semua gel pen. Konon-konon nk buat Buku Rekod Mengajar sementara sebab pencil box aku dengan isi-isi dalamnya tertinggal kat Kuantan.
Kalau xde pen, xbeli pen, alamat buku aku memang xberekod la.

Baru guna sekali waktu slot aku masa Perkampunga Ilmu semalam.
Dengan yakin rasa dh masukkan sekali dalam beg pergi pasar aku yg aku sumbatkan sekali fail SPM.
Confidence spt sediakalan sehingga la ke Maghrib tadi sebelum aku ke kelas malam ini, didapati bahawa pen tersebut tiada!

Kecewa giler.
Dekat dalam kelas xboleh concentrate sbb terasa eksaited sangat nk carik pen di rumah.
Walaupun agak kurang fokus dan eksaited yg menggiler, aku tetap habis kan kelas on time. Nanti jadi rasuah pulak ye x???

Balik tuh seluruh pelosok rumah aku geledah, tetap xjumpe.
Kecewa kali kedua sehingga saat ini aku pening kepala.
Tp, aku dh pow suami aku. Walaupun bukan dia yg buat hilang.
Ganti balik pen aku yg hilang. 2 daripada 3 pen itu harganya RM1.70 sebatang yg lagi sebatang tuh RM0.80.
Hehe..Ntah ape-ape ntah.
Aku pun heran ngan sikap aku yg aneh nih.
Buat macam ni supaya tak sangat rasa terkilan.

Bijak..bijak.
Tak sabar nk esok.
Nak beli pen baru.

Kawan-kawan, inilah rupe pen yg hilang tuh. Terkilan..terkilan. Tolonglah bagi hadiah pen macam ini. Saya tak puas guna lagi!Tak suka ada rasa macam ini.

4 comments:

SurayaHarris said...

haaa??
Pen yang kita test beriya2 tu telah hilang Jat?
Takpe Jat, minggu depan gaji kita pergi Popular lagi k?Akak nak borong novel dan pen dan baju dan track suits dan apa eh lagi?lupa..

ps:lebih emosi ni tanda awal kehamilan?mungkinkah?

IZXA ULFADH said...

nih la calculator satu lagik...
hrp2 harga tracksuit tuh still rm15.
jagn lupe juge XBOX game.tp kan kak..sy dh jumpe pen sy balik.hahahaha

SurayaHarris said...

Ha!kat mana..adoyaii..lawak la awak.ni dah blk soroting lom ni ha?

IZXA ULFADH said...

jumpe di sekolah meja xtra sy.rase nk hempuk jek diri sndrik..ini di serting la ini.tuh online 24 hours..