Wednesday, September 8, 2010

Raya Preparation

It's now raining...
Raining heavily.....
Tapi, aku sangat rajin apabila abah bawak daging and tulang dari ofis dia.
Aku volunteer nak amek tulang-tulang itu untuk mula direbus dibuat sup yang sedap.
Tak sabar sungguh nak tunggu dia jadi empuk dan lembut.
Orang lain sibuk buat kuih, kek dan sebagainya.
Aku...mencari-cari kaedah yang paling best untuk menyedapkan sup tulang itu nanti.

Semalam, dapat aku rembat satu handbag untuk Hari Raya buat isi duit raya.
Dan..sepasang lagi kasut raya yang sama tajuk dengan handbag.
Niat asal tak nak terover-over di Hari Raya memandangkan duit harus mula dikumpul.
Lagi pulak, bulan ini sahaja sudah harus menggunakan duit dengan banyak coz nak kena bagi duit raya+Majlis Pertunangan daku juga diadakan pada raya ini.

Tapi, ntah dari mana sumber aku dapat untuk beli mende-mende tersebut.
Sebab aku jeles kakak aku dapat beli handbag dan kasut baru dengan harga sale.

Balik semalam terus amek langsir kat Halmezah.
Sampai rumah terus excited nak pasang sampai lupa nak makan.
Maklumla..buka dalam perjalanan saja dgn seteguk air.
Tapi takpe...on diet la katakan.

Dah sangat excited pasang...tiba-tiba sangat pening sebab...
Dah tak tahu setiap keping langsir itu untuk panel yang mana satu.
Tensionnya...kejap buka, kejap pasang balik.
Nway, at last sambung semula pada hari ini dan bilik aku sudah mula menjadi cantik.
Yahuuuu.Alhamdulillah.

Sekarang sambil tunggu tulang-tulang menjadi lembut, aku dan adik-adik tengah packing baju.
Nak balik kampung la katakan esok.
Abah pesan balik lepas Subuh.
Lebih safety.
Insya allah.
Tapi takut lori la.
Abah n mak balik kemudian sebab mak kerja and tunggu lemang yang dia order.

Harap our journey tommorow will be so great, smooth and safety.

No comments: