Wednesday, July 28, 2010

Lari

Ku Berlari
Kulangkahkan kaki ini
Di hangat mentari pagi
Ku syukuri hari ini...Aku masih di sini
Dan aku..tinggalkan masa kelabu
Dan aku..mulakan jalannya kerna-Mu
Semangat optimis diri, jalan hari dengan pasti
Selama jantung berdetak, selama itu pun...
Takkan berhenti berlari wujudkan mimpi
Terus berlari, agar hidup ini bererti
Terjatuh bangkit aku kembali
Susah payah aku tak peduli
Kerna hidup hanya sekali
Courtesy of Ku Berlari:Firdaus
Hidup ini kadang-kadang menyeronokkan. Kadang-kadang menyakitkan. Ada waktu kita sentiasa dalam ingatan, ada waktu seketika dilupakan. Semua telah aku rasakan.
Kadang-kadang kita yang 'mengata-ngata', suatu masa anda 'dikata'. Begitulah lumrah manusia. Cuma, bagaimana kita akan berhadapan dengan situasi hipokrit ini. Selama mana? Biar masa menetukan. Biar Tuhan bagikan kesedaran.
Mana pergi keikhlasan? Andai untuk mengambil kesempatan. Bila kita datang meminta bantuan, beribu alasan. Adakah kita bukan insan pilihan? Renung-renungkan....
Jalani hidup ini dengan pasti.....Ada dan tiadanya kamu, sama sahaja di mata insan-insan yang tidak ikhlas.

No comments: