Tuesday, July 13, 2010

Ketidaktenteraman Jiwa

Saat ini sebenarnya ak baru sahaja mengadu nasib dan memohon sedikit keredhaan hati dari Allah s.w.t. Ak sgt risau, nervous dan rasa seperti dilanda demam panas keranan memikirkan keselamatan seseorang.

Fadhlullah!
Tadi, kami berbuka puasa bersama-sama di sebelah CIMB bersama Kak Su. Selepas makan, menunaikan solat Maghrib dan ke kedai haiwan melihat kucing dan akuarium ikan. Seterusnya pulang ketika jam menunjukkan hampir pukul 10 mlm. Pulang ke Simpang Durian seperti biasa dan ak beranggapan Fadhlullah juga akan menghala pulang ke Bandar Baru Serting.

Perjalanan ke Simpang Durian mengambil masa dalam 30-40 minit untuk tiba. Tapi setibanya di rumah, ak mandi dan Solat Isyak dahulu dan aku mula berasa hairan kenapa Fadhlullah tidak menelefon ak seperti kebiasaannya ketika ak masih dalam perjalanan??

Ak berperasaan biasa lagi sehinggalah rasa mengantuk yang amat sangat, cuba utk melelapkan mata dalam pukul 10.50 mlm. Cuma sebelum itu, mencuba utk menghubungi Fadu....tapi ak sedih krn kini masih gagal bercakap dengan dia. Kenapa Fadhlullah tak angkat telefon sehingga sekarang jam dah menunukkan jam 2.00 pagi,

Ak tak tenteram kerana memikirkan yang bukan-bukan. Thanx Kak Lili, sanggup keluar rumah pukul 12.30 utk tolong surveykan Fadu andai ada BGR294 di rumah. Jawapan Kak Lili menambahkan kerunsingan krn...."seperti tiada kereta di porch"....

Ya Allah...
Permudahkanla segala urusanku..
Bagi ketenteraman hati kepada hambaMu ini
Engkau yang Maha Mengetahui..
Engkau juga yang lagi mengetahui takdirku.....

Tuhan...
Selamatkan dan kurniakan kepada Fadhlullah Rahman keselamatan
Ak mohon padaMu Ya Allah....
Satu kegembiraan dihujung pagi nanti Ya Allah..

Ya Allah..ampunkan dosaku Ya Allah...
(dalam tangisku berdoa....yakinkan diriku)

3 comments:

SurayaHarris said...

ha?bis macam mana ni?

IZXA ULFADH said...

selesai sudah kakak..

IZXA ULFADH said...

selesai sudah kakak..