Tuesday, July 27, 2010

Bumi Cinta

Hiyarkhhhhhh!!!
Selamat pagi semua. Semoga hari ini lebih baik dari semalam. Dr.HM Tuah Iskandar selalu pesan macam gini dalam buku-buku dia.

Semalam, angin masuk dengan mendadak dalam rongga tubuh.
Jadi, aku sangat terseksa menahan pening tambahan pula berpuasa semalam.
Sampai solat Asar pun sembahyang dalam keadaan duduk. Sebab bila berdiri rasa pandangan kabur dan hampir jatuh.

Dalam kegagahan menahan sakit yang amat sangat(tidak dapat digambarkan dengan kata-kata), telah berjanji dengan Alias dan Mr.Fadu untuk berbuka puasa di suatu tempat jauh dari Simpang Durian. Kadang-kdang rasa macam giler ke aku ini? Berbuka dengan Grilled Chicken Burger. Of course la di McD. Teringin sangat sebelum bulan Ramadhan melambaikan salam SELAMAT DATANG. Alhamdulillah, dapat selesai berpuasa sehari dan menikmati keinginanku.

Jadi, untuk tidak rasa satu pembaziran dengan berbuka puasa di Seremban, sempatlah kami ke Giant. Dan, of course la kalau aku dah sampai Giant nih, mesti singgah MPH. See..whut I got for my lesson and learning activities........

The Memory Booster. Cikgu pun perlu Memory Booster ini. Supaya apabila cikgu cuba untuk bersama-sama menjawab soalan peperiksaan, aku dapat melihat jawapan melalaui buku ini. Hari ini telah bawa buku ini ke dalam kelas. Semua student aku suka and mereka telah berpakat-pakat untuk memiliki ini sebelum trial mereka. Harap ia amat membantu. Buku ini adalah Flashcard sebenarnya. Consist of two years syllabus. Form 4 and Form 5. Mari dapatkan di pasaran!

Ehem..ehem...sila tengok tajuk buku dibelakang Memory Booster itu. Ia adalah koleksi ke berapa Kang Abik yang aku tidak boleh ingati.
Sangat seronok memiliki ini. Kerana rindu kepada pembacaan karya Kang Abik.
Tak boleh mula membacanya, kerana kalau dah start baca tidak tahu pula di mana nak berhenti. Nanti ada yang tak masuk kelas.
Aku akan baca sebelum tidur setiap malam.
Bagus Izzati! Teruskan tabiat ini.

Kali ini, garapan kisah pembangun jiwa berlaku di bumi Moscow, Russia. Ada salji. Kalau buku sebelumnya kisah di tanah gersang, panas. Tapi still menarik kerana Kang Abik sangat pandai menggambarkan suasana di sesuatu tempat dengan sangat terkesan ke dalam hati sehingga membuatkan aku sebagai pembacanya seolah-olah ingin berada di sana.

Everybody..take a book and read. To gain knowledge, everyone has to read...Tidak dilupakan buka buku keempat tetralogy Lasykar Pelangi pun ada. Dan Cinta Sufi karya Ramlee Awang Mursyid.

No comments: