Wednesday, October 19, 2011

Tak Berperikemanusiaan..

Hangat dibualkan di sekeliling kini, kisah manusia yg tak sedar diri.
Kisah bagaimana kanak-kanak perempuan berusia 2 tahun yg dilanggar lori dua kali tp sayang takde sape pedulikan budak nih.
Sangat mengecewakan orang yg lalu lalang di tempat kejadian.
Tak bagi bantuan langsung.
Manusia kini memang dh hilang rasa prihatin kan?

Aku pun mungkin guru yang tak berperikemanusiaan.
Sebab apa aku berkata begitu?
Kerana pada saat aku sedang menulis blog ini, sebentar tadi aku telah mencampakkan semua kasut, selipar, sandal, selipar jepun keluar dari perkarangan ASPURI.

Aku dh geram sangat ngan bebudak nih.
Takde telinga ke apa?

First thing aku selalu remind bebudak ASPURI aku adalah....susun selipar pada waktu bila???
----> Sebelum pergi sekolah
----> Sebelum pergi prep
----> Sebelum tidur malam

Kerana kegagalan mereka pada kali ini dan sebelumnya, aku telah jadi manusia yg kejam dan tak berperikemanusiaan.

Jadi esok sebelum hangpa pi sekolah, sila lah pilih kasut masing-masing di tepi jalan ya...
HAHAHAHAH--->(Ketawa jahat)

No comments: