Thursday, October 6, 2011

Bila Nak Berehat Ini??

Haish..belum la rasa sangat rehat-rehat akibat bertugas di Pusat Exam dpt pulak berita gembira dr pihak sekolah.
Ada pulak pemantau nk datang pantau analisis sekolah kami nih.
Selaku SUP aku dah terasa sakit badan dah nih.
What the fish you eat la???
Merenyam amboi suke datang ujung-ujung tahun...

Datanglah tuan kami menjemput.
Tp serabut betulla...
Kitorang kat sekolah pun baru abis exam final.
Paper menimbun nk kene tanda pulak.

Nih apa tugas hakiki seorang guru nih?
Adakah dibayar gaji untuk dipantau atau untuk mendidik anak bangsa nih???

Orang atasan pun tolong la faham kami nih.
Penat la nk prepare itu dan ini bila anda tiba.
Masuk kelas pun hati dan fikiran melayang ke arah lain.

Bila nak berehat ni?
Sakit dah nervous ngan endokrin sistem aku nih.

p/s: Ada orang komen kt Fesbuk aku....terharu beliau membaca hasil penulisan aku nih. Hari nih beliau seolah-olah gembira, mungkin ada perkabaran yg dh lama beliau ternanti-nanti. Tahniah la walau apa pun yg menggembirakan...nikmat wang ke, anak ke, harta benda ke...yg penting kan aku dah pesan...JALAN KELUARNYA ADALAH APA??????Syukur.....

Aku nih nk nimat rehat sepenuh-penuhnya...Bila lagi???Jalan keluarnya adalah...SABAR....

No comments: