Saturday, July 23, 2011

Pilu

Salam.
Hajat di hati kalau boleh nk elak cerita yg sedih-sedih dalam blog nih.
Tp hati nih sangat tak tertahankan.
Perlukan satu medium untuk berkongsi rasa. Nk buang jauh-jauh rasa ini.

Semalam Alhamdulillah suami selamat tib ake rumah Serting selesai tugasnnya di tempat kerja.
Tp sedihnya tak dapat sambut suami dgn proper sebab dh bingkas-bingkas nk ke tuition center. Kelas dh nk mula.
So janji nk kuar pi makan kt Bahau sebab suami pun nk jumpa Amal.
Pukul 9 abeh kelas terus balik sebab nk kuar pi makan malam.
Ok we all dh nk sampai Bahau tp bila tiba kt persimpangan kereta Kenari suami bg satu sign n kitorang segera park kt betul-betul depan showroom Mitsubishi.

Call Amal minta bantuan. At this moment Kenari dh memang tak boleh hidup dh.
Somethimg wrong with its battery or starter.
Dh give up, Amal pun dh check, kami pun pi makan, tp aku tak makan sebab aku tengah bersedih akan sesuatu ketika itu. Perasaan nih memang bercampur baur.

Dh selesai aktiviti di Bahau, terus balik rumah tengok suami muka sedih dan menekup muka ke bantal seakan bengang dengan apa yg berlaku.
Lagi la pilu hati ini tengok keadaan begitu berlaku.
Takpe la, harap-harap tidur adalah suatu jawapan yg dapat meleraikan segala kekusutan dan dugaan selain dr solat.

Suami bangun pagi. Bergegas ke PJK lama dia sebab banyak keje die nk buat even dh berhenti kije kat sini.
Kalau sebab pasal komitmen, my hubby memang sangat tepat la utk kite bg die title komited dlm tugasan kecuali yg aku suruh.
Time nih aku tidur lg sebab biasalah dianugerahkan Allah nikmat CUTI REHAT ibadat.
Bila aku bangun, tengah nk mandi, suami terpekik-pekin dr luar...B..B...B cepat tolong Fa...Banyak keje nk buat nih.
Dr dalam toilet tuh sebenarnya aku dh nk nangis dg sebab sedih. Maklumla saat-saat begini memang touching.
Lagi-lagi bila dapat jumpa only weekend macam nih.

Aku mandi cepat-cepat. Siap n terus ke Bahau nk hantar kereta. Bertowing jugakla kereta tu ke bengkel. Dan amek kau setelah diinspect sume, bateri problem rupanya.
RM245 telah melayang terbang pd hari dan bulan yg kami sangat maksimum menggunakan duit utk pergerakan tugas-tugas rasmi kerajaan.

Balik rumah dalam pukul 1 tgh hari.
Niat nk amek adik-beradik kt umah dgn niat nk cari pembantu sebagai urus setia program di PJK tempat suami.
Mak kata..tolong masak.
Wow. Actually, aku dh tercakap nih banyak lagi nk kene buat utk suami.
Aku cakap aku kesian kt suami kat sini dia handle sorang-sorang n Pengurus baru PJK tuh belum tiba.
Mak aku macam hangin jek aku cakap gitu sebab aku macam bg point tak nak masak.
Kalau lah aku ada dua...Ada 2. Aku harap sumer orang faham situasi aku ketika ini.
Sedih dh untuk kali ke berapa pun tak pasti.
Aku harap aku ada dua untuk puaskan hati sume oramg.

Pergi PJK cepat, and first job aku buat adalah menaip nama peserta program esok.
Gulung calendar utk souvenir.
Tolong gunting nombor cabutan bertuah. Dan print borang pendaftaran peserta.

Tolong kemas bilik pembelajaran kat sini.
Tiba-tiba aku tertengoko satu rakaman video Pen.Pengurus PJK nih utk suami aku dan Pengurus barunya.
Aku rasa nak nangis ketika menontonnya kerana banyaknya amanat dan tugas utk suami aku. Aku terfikir mampukah dia nk buat semua nih.
Larat ke dengan esok nk drive semula balik Kuantan bila habis program.
ADUN Serting sebagai perasmi. Tp macam ada something yg tak sudah dan aku tahu suami aku sekarang tengah serabut fikir dan bayangkan kesempurnaan program esok dengan title nya sebagai seorang bekas Pengurus.
Yg pada aku kalau tak tolong pun takpe.

Sedih. Tak habis video tuh aku tengok aku tutup sebab tak mahu fikir suami aku serabut.
Untuk makluman, Pen.Pengurus nih diarahkan berkursus di Putrajaya dr 20 Julai-29 Julai nih. Jd video jek la yg boleh dia savekan nk smpikan pesan.

Sedih lagi. Aku belum edit sepenuhnya assignment induksi aku......Dh siap tp not perfect.
Sape plak nk tolong aku????

1 comment:

amirah sharif said...

oit..nape ko sedih2 ni???