Tuesday, July 19, 2011

Kursus Oh Kursus

Hye olls.
Lama betul menyepi dr dunia penulisan blog. Sebab busy. Lega dah sekolah dh selesai Majlis Anugerah Kecemerlangan dan berjalan dengan sangat lancar. Mestilah harus lega coz majlis ini adalah dibawah penyelarasan aku. Pengarah Pelajaran datang tuh.

Alhamdulillah, dapat jugak anugerah khas pd majlis tersebut.
Anugerah Peningkatan GPMP Terbaik SPM 2010 utk subjek Sains.
Siap kuar paper Sinar Harian lagi. 'Tiada Makmal BUKAN Penghalang Cemerlang MP Sains". Walaupun gambo aku xde, tp tajuk mahal tuh. Hehehe..Suke.
Rasa terharu memang sangat-sangat ada.
Sebab apa??Aku nih ajar Sains dh macam bidan terjun jek. Aku guru non opsyen utk subjek itu.
Korang bayangkan jek la Biologi pun aku tak pernah belajar sejak di alam persekolahan inikan pulak nk ajar orang. 40% content syllabus Science Teras adalah Biologi. Tp aku dh buktikan dgn kejayaan GPMP terbaik subjek itu pada tahun lepas.

So, disebabkan Jabatan pun nk polish bakat aku utk still ajar Sains sampai bila-bila, aku kini sedang mengikuti Kursus Pedagogi Kreativiti Dlm P&P utk Sains.
Kat Hotel Seri Malaysia Bagan Lalang.
Syok nye dapat gi Bagan Lalang. Boleh makan ikar bakar.
Seronok sebab program 3 hari 2 malam ini menemukan aku dgn pelbagai cikgu-cikgu dan JU,JU yang dh expert giler ajar Sains dengan menggunakan pelbagai method.
Satu pengisian yg menarik dan boleh di in-house kan bila balik sekolah nanti.

Sekarang nih dah masuk fasa presentation RPH.
And it's time to apply this knowledge in lab.

Minggu ini dan minggu depan adalah minggu berkursus nampaknya.
Next week ke either Empress/Straits Meridian Melaka utk Induksi pulak.
Fuhhh..travel alone. Sedih dan pasti memenatkan.
Ya Allah permudahkanlah urusan hidup ini kelak.

No comments: