Tuesday, February 22, 2011

Kehidupan Baru Saya

Salam.
Hari ini adalah hari Selasa yang mendamaikan.
Sebab apa? Sebab agak free dari sebarang aktiviti pengajaran.
Juz 3 waktu shj utk hari ini.
Tp rite now only have another 15 minutes to write before my class.

Rasa sangat-sangat lame tak hapdet ini blog la...
Bermula dari cuti sebelum kahwin sampaila ke ketika ini.
Know what? Sekarang saya sedang melalui satu fasa kehidupan baru. Kalau sebelum ini menulis blog dengan title CIK sekarang saya adalah PUAN.
Tahniah utk diri sendiri.

Semuanya bagaikan baru.
Walaupun saya dan suami dah saling mengenali hampir 7 tahun lamanya.
(Terima kasih kepada insan-insan dibalik tabir sepanjang hubungan kami..=)...

Sekarang suami stay dengan saya.
Di SMA tercinta ini. Happy dan sangat bahagia sebab bangun pagi tengok saya pergi sekolah, balik sekolah suami tunggu, sebelum tidur ajak saya jangan tidur awal sangat (tapi tak boleh sebab saya memang sangat penat and mengantuk) dan bila hari itu kelas sangat pack adalah kepala saya mula pening, ada seseorang yang nk tolong picitkan kepala batu saya ini.
Semalam..lagi touching. Kain saya yang tak sempat saya lipat minggu akhir, telah dilipatkan oleh Encik Suami. Walaupun tak berapa nak memenuhi kriteria kekdah lipatan saya.

Rasa suka pulak hidup begini.
Tapi an hour before kitorang disahkan sebagai suami isteri, ada pre good news utk my hubby.
Dapat call dr seorang Prof di UMP.
Wonder kenapa suami tak dapat post Pegawai Sains yang beliau pergi interview hari tuh.
Rupenya orang UMP salah paham. Mereka ingat suami berminat nk jadi Pensyarah.
Dan, Prof itu telah berkata dia akan cuba push pihak pendaftar Universiti utk arrange second interview for my hubby and Prof itu telah invite Encik Suami ke UMP semula buat lab visit kerana Prof itu memang nak nak sangat Encik Suami berkhidmat dibawahnya. Terima kasih Prof kerana membantu Fadhlullah. At first die dah kecewa sangat and dh merajuk.
Rezeki la tuh agaknya. Rezeki berkat perkahwinan.
That's why la nk kawen awal-awal supaya Allah membuka pintu rezeki kami seluas-luasnya.
Nak sangat tengok suami berada di UMP. Moga Allah memakbulkan doa saya seterusnya memurahkan rezeki saya sekeluarga.

Alhamdulillah juga..sejak kahwin nih, gaji previous month pun still berbaki.
Boleh buat simpanan extra. Rezeki yang saya tak nampak tapi Allah telah menolong saya dengan rahmatnya. Duit jualan air kotak memang dh sangat-sangat pulang modal.
Alhamdulillah sekali lagi. Bayaran-bayaran perkahwinan semua dh setel. Lega saya.

Sesungguhnya kehepian saya di kehidupan baru ini tidak berbatas.
Lagi suka bila saya dan suami sembahyang jemaah setiap waktu bersama kecuali kalau suami join ke surau sekolah sembahyang dengan student.
Sekian kisah kehidupan baru ini.

Minggu nih Insya Allah balik ke Kuantan.
See ada lagi kehidupan baru saya. Kehidupan berfamily mertua....=)

4 comments:

TiMoZy AgY said...

tahniah..dah duk banglo ke?

IZXA ULFADH said...

lum agik..
banglo tgh cat.
skang dok bilik next to kak umi.
tp masa kak zila bersalin tumpang jap umah akk lame tuh utk aktiviti2....tetttt..hehehe
banglo lmbt sgt la..

TiMoZy AgY said...

oo..kat bilik warden gak la?akak paham tu..takyah cite yg selanjutnye..haha

IZXA ULFADH said...

hehehe...skang sy dh duk umah lama kak tim..sy akan membangunkan umah tersebut.hahaha..