Sunday, October 17, 2010

Perhimpunan Atau Percutian?

Tahniah untuk semua para guru yang telah berjaya meluangkan hari Sabtu anda dengan menghadiri Perhimpunan Guru 1 Malaysia bersama Y.A.B Perdana Menteri
Hari ini gambar-gambar cikgu-cikgu yang bersemangat telah dipublish di front page dada-dada akhbar dengan tajuk besarnya "Pendidikan Berkualiti".

Suppose to be...aku pun dijemput utk menghadiri program tersebut.
Aku sepatutnya rasa bangga menghadiri program seumpama itu.
Tapi...kebanggaan telah aku tinggalkan kerana semangat itu telah aku pindahkan ke lokasi ini....

Ini kerja kau ya Ejat. JPNS arahkan ke arah utara kamu ke Pantai Timur ya!
Mungkin ini lah dialog yang keluar dr mulut En.Shahrul Miza yang sehari sebelum program berlangsung, aku beriya-iya telefon pegawai ini utk mengesahkan nama-nama cikgu sekolah aku yg tersenarai. (Erkk...Maaf!Abaikan gambar dua beranak di sebelah..)

Sangat seronok bermain air sampai seluruh anggota bahu hingga ke tangan terasa seperti ketegangan yg melampau akibat kesan terlalu lama berpaut pada pelampung yang besarnya lebih dr saiz aku yang tidak sebenar. (Fuhhh..lenguh tuh!Still kene bergaya, bawak handbag sekali sambil membawa pelampung selepas penat bergelongsor-gelongsor)

Sebut pasal slide nih, memang best giler.
Kalau la nak naik ke atas tempat garisan permulaannya ada disediakan perkhidmatan lif, aku rasa tak terbilang la kot jumlah perluncuran aku. Tinggi sangat. Tapi syok!

Ha..korang tengok jek la ke'syok'an aku tuh apabila dah landing ke dalam air.
Syok lagi bila bersama En.Tunang, tukang stabilkan berat aku dan pelampung.(Sebab tuh dia dok belakang, kalau tak...takde makna aku berani nk bukak mata sepanjang turun tuh)

Aik...korang jangan risau.
Pergi bersama family bakal mertua nih.
Practise make perfect la kata kan....


Inilah bakal mak mertua yg setia mengjaga handbag dan barang-barang kami.
Patut bagi top-up banyak-banyak ni. (Abaikan muka khusyuk aku itu yg sedang makan Mi Hun S'pore super sedap bg yg berjualan secara fast food style nih)
Takpe, tahun depan saya bawak gi sini lagi.
Join my family day ekk!
Adush...mata dah mengantuk.
Rasanya perlu disambung dalam Part 2.
To be continued.....

2 comments:

yas said...

fadu nak release pahang kalah ngan johor fc, tue yg pegi bkt gambang tu

IZXA ULFADH said...

Yas: ei..bukan tuh..pahang kalah di malam selepas kitorg berhibur du bukit gambang la..