Monday, October 11, 2010

Kejayaan Didikan PLSP~UTHM

Salam.
Fuh..fuh..Berhabuk sudah blog ini.
Minggu ini menghala ke selatan tanah air menjejaki Bandar Penggaram Batu Pahat.
Dengan bantuan GPS yang takde la banyak sangat membantu kerana akhirnya ke Gunung Ledang yang tiba-tiba muncul sebuah water theme park, aku sampai dengan penuh rasa berbunga-bunga di dalam jiwa.
Mungkin lokasi mandi terkini Si Puteri Gunung Ledang.
Nope...
Bukan kerana sudah lupa ke tanah penimbaan ilmu itu.
Tapi, mendahulukan perjalanan ke Tangkak krn menghadiri kenduri kahwin kakak Rizal.
Of course la kene attend..bakal sedara nih.
Kire, dr Tangkak ke Crystal Inn BP la nih.
Punye la rushing sebab membayangkan meeting is on half its way.
Arghhh tidak..sampai jek sane, aku tengok Syafaril tengah dok termenung depan lobby hotel.
Mungkin meeting dah tamat. Maka, tamatlah sudah riwayat aku nk mencatat minit tuh.
So jumpe Syafaril jap nak mengesahkan kewujudan aku di situ.

Terbitnya lah satu story..meeting semua kensel pada hari itu, dan akan ditunda pada belah malam.
Cheh!
Kalau aku tahu pasti aku singgah Muor raye umah Liyeh n photoshoot bagai.
It's okeyla..
At least tugas sebagai Pemangku S/Usaha Persatuan Alumni tidaklah aku sia-siakan.

Malam meeting yg agak mudah, ringkas tapi bermakna.
Ditangguhkan pada pukul 11.20 malam.

Esoknya, the main event adalah menyertai Majlis Konvokesyen ke-10 UTHM utk sidang pertama bersama Sultan Johor and having lunch with the Sultan.
But, I'm so sorry for not attending coz I'm not replying the invitation to the PPA within the date and of course la..aku xbawak baju yang sesuai. Sedih....
Hang pi la ramai-ramai ikut Mr.Presiden.
Jeles aku.
Takpela...Dr.Hisyam pun pujuk aku....awak siapkan la miting malam nih.
Hmmmm..yela aku faham..
Another big event in this weekend chapter is Majlis Anugerah dan Pelancaran Buku Alumni UTHM where the tagline is "Kejayaan Didikan PLSP-UTHM"..


Senyum sorang-sorang..Aku la tuh salah satu orangnya.
Memang aku bukan menjadi orang yang kaya atau yang sangat berjaya sehingga menjadi ternama..tapi aku berjaya bergelar seorang pendidik setia untuk anak bangsa hasil garapan dan sentuhana akademik para pensyarah di Fakulti Pendidikan Teknikal.
Terima kasih UTHM.


Here are the food from Katerina Hotel, BP.Nyum..Nyum..Gado-gado tuh memang besh. Tp aku sempat capture gambar makanan yang dah abeh la.Hihi..

Sambil makan disajikan pula sengan persembahan bertenaga dr NROCINU/UNICORN dengan lagu yang menggamit seribu memori "Kenangan di Kuittho-UTHM".Lagu nih masuk carta Muzik-Muzik tau. The vocalist is Arul who also the Alumni of UTHM. Nampak sangat muka nervous die sebab Prof. Ismail Bakar ada depan mata dia.Prof.Ismail is one of his lecturer. Now, xjadi engineer jd penyanyi lak. Tapi, xpela, die ada bussiness regarding on sound system engineering. Thniah la..Bangga dengar lagu itu.



No comments: