Thursday, April 21, 2011

Coach Daerah???

Salam 1 Malaysia dan Salam 1 Murid, 2-3 Sukan..Entry nih ekceli dhberkurun aku save dlm draft. Best pic aku snap spnjang bergelar Jurulatih utk kontinjen Daerah Jelebu.Niat dan title hanya sebagai Guru Pengiring pada mulanya.

WOW, telah di appointed sebagai Jurulatih Bawah 18 untuk acara favourite aku sendiri. Boleh pilih mana best.
Actually, aku terima dengan suka hati.
Kerana apa? Kerana ini lah masanya nk bawak ilmu yg betul di dalam olahraga dan mempraktikkan ketika sesi latihan akan datang.

Banyak yg aku belajar walaupun ketika sedang training, elok plak orang Teknik & Vokasional JPNS nk dtg pantau Fail Kerja Kursus KHB aku. Cheh. Opkos la kalau dh kena pantau tuh, pemantau datang xmarah-marah, tak nama pantau la.

Aku redha.Sampai student aku pun jadi mangsala kiranya.Siannnnnnn...
Okey, ilmu kejurulatihan nih memang satu peluang yg seakan datang bergolek.
Banyak yg aku belajar.
Latihan kecergasan, Drill, Station Workout dan sebagainya.
Heavy giler.
Kalau aku yg jadi atlit, series aku tak nak buat.
Atlit-atlit Jelebu pun okey and respect me well.
Tahniah para pelajar.
Rasa betul aku coach dorang.

Minggu depan dah mula MSSM NS di Sekolah Sukan N9. Hope that ada atlit dr sekolah aku yg terpilih nk mewakili Negeri Sembilan ke MSSM di Perak Mei ini.

Nak tahu tak?
Comelnye.....Zaquan Adha pemain bola sepak kebangsaan tuh pernah pegang rekod MSSM NS

Siti Nur Izzati: Pemenang Pingat Gangsa Acara Lempar Cakera & Lontar Peluru. Thniah!


Tak tahula kenapa sampai sekarang minat terhadap sukan ini meresap sungguh ke aliran darah aku....

No comments: