Thursday, August 20, 2009

Yakinkan Diriku...

Salam..

Selepas ini, mungkin bukan selalu ak akan menulis di dalam blog ku ini kerana ak skang dah kije part time di sebuah Mini Mart di Putrajaya.Agak kelakar la plak...Nak cari duit tmbahan..Tp bukan tmbahan pun, untuk mengisi poket yang kekosongan...Sekejap jek kot.Bile rase duit ak dah agak bnyak, ak fikir jugak nak berenti. Dengan gaji hanya RM25 sehari, dan kerja selama 10jam, ak rase agak tak berbaloi. Tapi yang syok adalah, ak dapat gaji hari-hari. Leh la ak kumpul nak bli kasut idaman aku.Kasut utk ak travel. Ak duduk umah pakcik aku. Tapi walaupun pakcik sendiri, agak tak sedap ati ak rase untuk stay lame2. Tuh yang ak plan gak nk quit lebih cepat.

Tadi ak baru balik dari interview guru sambilan Math kat MRSM sebelah nih..Fully in English.At the end of the interview, ak terpaksa me'mix'kan language aku. Baru la banyak idea sikit ak nak cakap.Bile suruh introduce tuh beriye ak cakap BI tp die suh ak demo sikit mengajar..Ak campur la language aku.Almaklumla...Memartabatkan Bahasa Melayu, dan Memperkasakan Bahasa Inggeris.Agak merepek..Satu set induksi yg baik ak telah fikirkan.Hehe..Tp salah formula plak ak bagi.Ak pun dh lupe la tajuk Trigonometry.Lagipun aku agak nervous. This is first time ever interview with fully English version.Dan ak rase ini lah interview ak yg agak hampeh kot.Ak dapat rasekan tuh.With no guts at all. After this I know whut the most important I should prepare first. Agak hancuss.Maknenya, agak lama lagi la ak kene jadi cashier kat Mini Mart tuh..Kesimpulannya, mungkin peluang untuk aku dapat tuh tipis. Selalu apa yang ak bayangkan, menjadi kenytaan. Pakar psiko pun ada pesan, jika kita yakin dengan apa yang kita impikan, tak mustahil ia akan menjadi realiti.Kesimpulannya, sebelum g interview tuh untuk sume kawan2, prepare an English version of self introduction.I'm sure for this.

Dan pada masa yang sama...ak dapat offer jadi guru ganti kat Palong 2. Tapi ak tgh pening, mungkin leh dok umah kakak aku.Masalahnya adalah transport la..Hmmm...ak pening, whether to accept or not. May be not.Peluang kedua yang telah ak lepaskan.Kenapala PPD nih bagi ak mende yang aneh2. Yang hanya merugikan aku.Aku dah sampai xde mood plak nk berkhidmat di bawah KPM atas sebab-sebab macam nih la.Ya Allah..Maka yakinkan diriku...

1 comment:

IZXA ULFADH said...

Yess..dh boleh comment.thnx JOE!