Saturday, August 15, 2009

Raikan Kejayaan Abadikan Kenangan

Salam..baru saja menjenguk blog sahabat tersayang Wani. Agak touching apa yang dibaca. Tapi tiba-tiba terbit rasa menyesal sbb tak dapat menghabiskan dengan baik lagu Shoulder To Cry by Tommy Page yang ak nyanyi spesel pagi sebelum kami konvo. Al-maklumla..Ak cuba nak simpati dan empati pada Wani.Ak cuba nak berada di tempat dia, jadi aku hiburkanlah apa yang patut.Dan ak amat terharu kerana kengkawan Wani, J and Ebah juga cuba memahami situasi ak walau aku tak mengharap apa-apa. Dorang sume berjaya meng'full' kan tank mnyk kete ak.Thanks kawan-kawan..Ejat ikhlas la tumpangkan korang...Lagipun Ejat memang nk pegi UTHM kan....Thanks a lot dear fren. Dan pada masa ini..ak sedang terbayangkan Wani yang tido sorang2 di hospital tuh..Wani take care.

Pagi tadi seusai Subuh, dapat msg dr J..tentang rayuan seorang hamba kpd Sang Khaliq. Dan memang sgt tepat utk situasi aku tika ini.Thanks J utk msg yg pnjg dan sentiasa mengingatkan diri ini..Menguatkan lagi perjalanan diri ku ini.. Masa konvo ari tuh, ak ada beli bear pink 4 ekor.Murah jek..Konon-konon nak bagi kat Wani, J, Ebah and CT sebab dorang nih la sahabat ak susah senang di A1-03 dulu..Yang sama-sama kalut menyiapkan asainmen stiap kali tiba hari Jumaat.Yang sama-sama grup diskusi malam sebelum exam shgga ak berjaya dapat FIRST CLASS..Rasa nak berderai air mata bila mengenangkan semua peristiwa perjalanan menuju kejayaan.Rasanya..kalau takde korang, Ejat pun tak sanggup nak stay up study gila-gila especially camaner kita semua carik solution utk soklan estimation and contract tuh.Bnyk sungguh ku rasa..Nak sambung blaja lagi kalau ada sahabat seperti korang yang sudi mengiringi perjalanan ku..Ejat berjaya pada hari ini, bukan atas usaha Ejat semata-mata, tapi atas dorongan dan kekuatan semangat kalian utk menginspirasikan lagi diri Ejat supaya tak leka dan berpegang pada matlamat yang satu...


Malangnya, bear tuh tak sempat nak disampaikan pada Ebah dan CT..Insya allah akan dipos kemudian..Sorry CT n Ebah..Agak ralat jugak kita tak dapat bergambar bersama.Terpaksalah menggunakan bantuan photoshop untuk menunjukkan kita sentiasa berlima walau terpisah jauh...

Oleh itu..layankan aje gambar-gambar masa konvo ari tuh..

Ni la Kak Wa n Hubby..Yang selalu bagi ak n kwn-kwn tumpang tido umah dia..Main masak-masak sokmo.Syiokk..Itula aktiviti yang sebenarnya merapatkan lagi ukhwah kami.

Sebelum berangkat ke UTHM utk sidang konvo guer..

Akhirnya..Ak agak bangga dengan selempang First Class tuh..Mule-mule tgok budak sidang sebelum pake, n ak berase pelik dan jeles.Mesti spesel.Dan ak pakai juga rupenya..Thanks PPA bg selempang aneh-aneh tuh.

Ak n Wani..Thanks a lot Wani..Walau Wani sedey, Wani masih mampu nak bg 'pose' gembira utk tatapan Ejat..
Ak n J..Itula bear ak bli utk sahabat 4 orang nih.Aina kata comey..Huhu..Tak salah pilih..J..Pasnih dan x gado ngan mu doh..Aman la mu..Tp mst ak windu...

Ct n Jat..Ct thanks souvenir ari tuh...Ak doa hg pon bahagia..Kalo leh dgn org bilik depan opis hg pon orait..Heee..

Pn.Sofurah..my luvly PA..Thanks for guidance and guardian..Wil be missing you a lot! Thanks for the A in Solid Mechanic!

Rakan-rakan seperjuangan ku..Tahniah buat semua..Pada yang sambung belajar, selamat berjuang!

Hmm..mesti anda semua tertanya-tanya mana gambar family ak.ekceli ada..tp abah takde..memang tak datang konvo ak pon.Gambar ngan mak an adik-adik ada kat Fadu lagi, dia tak email..Semoga kejayaan ku menjadi inspirasi buat adik-adik tersayang....Itu pasti doa seorang kakak yang mahu adik-adik merasai kegembiraan pada hari ini...Dan tak lupa juga buat supporter ak dari segi moral, emosi dan kewangan..Yang ku sayang selalu..My guardian angel..

Ni la Fadhlullah Rahman...Sorry ye..gambar nih bukan utk dibuat front page kad kawen...Sekadar mempraktikkan teknik fotografi..Terima kasih di atas segala pengorbanan kamu..Luv you.Semoga ada jodoh kita hendaknya...Walaupun kadang-kadang ekau nih jahat dan menyakitkan hati!

**Sorry Ebah tiada gambar kamu...Tidak sempat mahu berfotografikan hari tuh...

Akhir kata dari ku..setinggi penghargaan buat mereka yang sentiasa menyokong dan mendorong daku dalam mengecapi kejayaan pada saat ini.Doa dan harapan kalian amat memberi sejuta makana buat diri insan kerdil bernama Nur-Izzati ini. Yang sebenarnya bermula dari bawah, bermula dari sifar, bermula dari tidak tahu...Khas untuk keluarga dan para pendidik berjiwa mulia. Jika ak tidak terbalas jasa-jasa dan budi kalian, Allah jualah pembalas yang Maha Adil untuk menghadiahi kalian apa yang sepatutnya di anugerahkan...Oleh itu...RAIKAN KEJAYAAN KITA ABADIKAN KENANGAN BERSAMA..



2 comments:

Shazwani Mazuki said...

what a touching words..
wani juga sayang ejat..
moga ukhwah kita berlima berkekalan hendaknya..

(p/s: kan baru dpt komen.hee..)

Anonymous said...

Dear Ejat,

I'm touched.. good inspiration. Especially tang sedar yg kejayaan tu bukan bcoz of us alone. It comes along with sacrisfactions, sometimes from people we never expect. Moral, don't look down to anybody at all. That's what I've learned.

I wish u all the best. Bring yourself and your princip wherever u go, insyaAllah you will be just fine.. Amin.
Pn Sof