Tuesday, July 28, 2009

Peluang yang Aku Tinggalkan....

Salam to all the readers..

My life getting bored this week.. But it still mix with an excited feeling to attend Fadu's convocation day this comin Saturday at PICC, Putrajaya. My mom was admitted to the hospital last evening due to lacking of blood problem. Actually do not very sure the real term of that disease.Hehe...

ZZZZZZZZZRRRRRR..Rewind...Apo kono ak berbahasa omputih???Adalah kerana sekarang kita perlu memartabatkan Bahasa Melayu dan Memperkasakan Bahasa Inggeris. Actually, malam ini ak plan nk cari bahan untuk interview. Malasnya.. Stiap kali waktu melawat ak kene g hospital teman mak ak..Nasib baik hospital depan umah ak jek..Jadik, mendatangkan diri ak ke hospital macam datang untk menjalani urutan refleksologi di taman hospital berkenaan saja. Alhamdulillah, mak tak dihantar ke Kuala Pilah.Agak jauh juge tuh nak g melawat setiap kali waktu melawat.Mak agak okey, tapi duduk di hospital sebab perlu masukkan darah. Cepatla mak balik.Ak dah boring dah duduk rumah nih.

Dan sebentar tadi, aku baru balik dari PPD. Ak telah menolak tawaran menjadi guru ganti Bahasa Melayu di sekolah model khas, SK Batu Kikir..Kerana pe..kerana ak perlu bercuti dengan jumlah hari yang banyak bermula 6.8.09 depan sehingga 11.08.09. So, sebagai seorang guru yang berkaliber dan yang menjaga reputasi, takkan ak yang baru masuk mengajar dah nak mintak cuti lama-lama pulak kan.. Marah guru besar kat aku nanti.

Aku mengaku atas kesibukan aku lalu aku menerima ucapan terima kasih dari Pegawai PPD berkenaan kerana kejujuran aku. Huhu..Suke..Dan ak percaya peluang ak akan datang lagi. Allah jualah pemberi rezeki. Ak yakin bahawa ini satu takdir. Yang ak perlu korban kan peluang yang datang untuk aku lebih fokus kepada kelas CUTE akan datang. Siapa tahu, aku mungkin tidak akan berjaya menjadi guru, tapi aku mungkin mencapai satu tahap kehidupan yang lebih baik melalui Public Mutual yang sekarang sedang giat ak jalankan walaupun exam adalah pada dis coming 22.8.09..

Kita tidak tahu apa yang Allah rancangkan untuk kita...Berdoa sentiasa agar hidup-hidup kita sentiasa dlimpahi rahmat dan berkat walau hanya duduk saja melayari dunia maya...

No comments: