Thursday, December 1, 2011

Penang Aku Cabar Kau!!!

Aku shout out dh ayat di atas kt FB.
Maknanya aku akan ke Penang cuti sekolah ini.
Yahooo.
Rancangan berjaya juga akhirnya.
Aku dh lama betul tak jejak kaki ke sana.
Last masa darjah-darjah la...
Selalu lalu tepi highway jek kalo ke utara nun.

Dah janji ngan Izwan nk smpi sana.
Kebetulan my BFF kat KUITHHO dulu pun kawen on the day kami nk pi Penang tuh.
Suka sbb dapat meraikan BFF di sana.

Tapi carik hotel murah-murah jek.
Takde la sampai 2-3 ratus inggit.
Yg selesa jek asal boleh bermalam dan berehat.
Tempah melalui Agoda.
Senang.
Bayar guna PayPal or CC.
Sekali on the dot family mentua decide nk anta adik ipar balik Ipoh.
Maka adik-adik ipar mula lah menggunakan kuasa memujuk rayu mak abah utk follow kitorang jenjalan kt Penang tuh.
Okeh, fine.
Hotel di Penang kami nk kenselkan.
Abah kata carik homestay.
Uwaaaaaaa....Nasib yg tuh bayar gune CC. Belum deduct lagi.
Kalo tak rugi.

Wah sangat tak sabar nk naik Bukit Bendera.
Nk mengenang sejarah Tsunami di Batu Feringgi.
Dan..kmai ada satu matlamat jek nk p jalan nun...NK CARIK MAKAN.
Pasembor satu!



Sekali tadi ade terbace kt wall post orang Pesta Penang dh start laaa..
Amat sesuwai la tuh aku pegi Disember nih.
Harap ia perjalanan yg mengesyokkan...

Lately, kepala aku sangat sakit. Smpi ke tengkuk terasanye. Bukan pening.
Migrain kah aku?????

Sangat nk naik feri. Nk bawak kete masuk dlm feri sekali...

3 comments:

amirah sharif said...

slamat bcuti meq jat...btw,sape yg kawen dgn org penang?

Unknown said...

Penang sebuah negeri yang berjaya menarik pelaburan luar dikedudukan pertama di Malaysia. Selamat bercuti...

IZXA ULFADH said...

bro shafiq: tuh la sgt nk nek bukit bendera n mkn laksa kat atas tuh

kakak:ebah ler kawen kt kedah..hikhik..aku tido penang. aku silap ingt die dok knduri lt penang.