Wednesday, January 16, 2013

Perjalanan Itu..

Salam buat semua..
Salam yg teristimewa.
Banyak benda nak cerita tapi tak tertaip di paparan ini.
Sekarang jam 2.30 pagi.
Sepatutnya mak tido la bila anak pun tido.
Aishhh..walaupun anak ada di depan mata, rasa rindu tuh membuak-buak saja.
Dah sebulan lebih dh membesarkan Fadhwaa.
Banyak sudah cabarannya.
Dulu asyik tido jek Si Tenit nih..lately bile dh menjangkau usia 2 bulan 19.02.2013 nih, Si Tenit nih banyak berjaga di siang hari, susah pulak nk tidokan.

Anyway, kehidupan ini sangat seronok dengan kehadiran beliau.
Sangat lengkap even baru bertiga.
Walaupun tak selalu nk senyum Si Tenit, hati aku tetap melonjak-lonjak tolong suka bagi pihaknya.
Kadang-kadang selalu terdetik dalam hati nk cepat masa berlalu nk suruh Fadhwaa cepat besar tapi dalam masa yg sama nk cuti lama-lama lagi.
Aku sangat perlukan suami di sisi dalam may be 4 bulan pertama nih. Bagaimanakah impian ini terlaksana???
Nk tahu???
Fadhwaa anak kesayangan sangat si Papa.
Neneknya pun terkejut tak percaya tengok sikap si anak sulungnya ini..Penyayang rupanya.
Hahahaha..
Fadhwaa kuat betul menyusu.
Aku cuba gagahkan diri BF kan Fadhwaa walau selama mana.
Cuma pada waktu-waktu tertentu tuh, terpaksa juga aku sulamkan dengan FM bile tengok Fadhwaa mengamuk semacam macam orang tak cukup makan.
Sian kat dia. Tak sampai hati nk biar dia menangis wa;aupun kita rasa kita dh bagi yg secukupnya susu kt dia.
Namun jauh di sudut hati aku seorang ibu, nak bagi yg terbaik untuk anaknya walaupun ada orang akan condemn aku bila dh start campurkan BM dgn FM.
Orang yg tak berada di tempat kita tak akan faham walau nasihatkan kita sebagus mungkin.
Aku nk Fadhwaa sihat, kenyang dan gembira.
Bukan kecewa dan sentiasa merungut sedih.
Alhamdulillah, so far Fadhwaa sihat. Buat masa nih belum pernah kembung. May be sebab Fadhwaa kuat sangat kentut dan poopoo. Kentut die selalu lak tuh dan berirama. Hahaha. Aku pulak yg sembelit.

Aku harap Allah berolan Fadhwaa kesihatan yg baik dan sempurna dan melindungi Fadhwaa dengan segala maha perlindungan Allah.
Moga Fadhwaa membesar bagai juara utk Mama! Cepat belajar dan jadi anak bijak yg solehah..Aamiin.

Ini pic Fadhwaa genap sebulan pd 19.12.12 yg lalu. Baru balik dr klinik utk vaksin kedua Hep B. Berat hari tersebut 3.3kg.Kesian ngantuk sangat. Penangan ubat tuh kot!



No comments: