Monday, December 3, 2012

Sekian Lama....(Kisah Fadhwaa Part 1)

Salam.
Last entry adalah pada Aidilfitri yang lepas.
Uii kau! Berbulan giler. Bak kata orang kalau orang mengandung dan terberanak la..
Haha..
Memang aku dah ter'bersalin' dh pun.
Alhamdulillah. Alhamdulillah..Syukur Ya Allah.

Sepanjang mengandung, tak sempat nk hapdet ini blog la.
Asyik layan anak dalam perut jek. Kukuikui.
Konon-konon nk khusyuk monitor gerak baby.
Catat jek tidak.

Ok. Isnin lepas 19.11.2012, tepat jam 2.09pm waktu tempatan secara rasminya ak telah bergelar 'mummy' kpd seorang little mujahidah yg pd aku amatlah comel (kot orang lain kata xcomel, pedulik apa aku...). Kecomelannya membuatkan aku rasa nk makan dia balik biar masuk dalam perut semula.

Sebenonye,, ak nye EDD 12.12.12 (tarikh sikit punya plan baik kan papa...!). Isnin tuh baru 37 minggu usia kandungan. Last check-up di KK Paya Besar Kuantan (maklumla cuti sekolah..balik umah suami lerr...) doc kata anak aku nye position is breech. So die pun buatla reference letter utk aku p Day Care O&G HTAA utk buat ECV (External Cephalic Version). Prosedur utk betulkan kedudukan bby. Caranya boleh la korang sume tgok sndirik kt Youtube.

Sebelum buat tuh, doc dh explain kt aku risiko-risiko jika buat ECV nih dan aku jelas dan faham la. Kalau aku xnk buat pun xpe juga tp kene deal utk discuss tarikh buat elektif czer la. Tp aku nk try la dulu, kot-kot de rezeki aku bby diperbetulkan boleh ler bersalin normal.

****TO BE CONTINUED IN PART 2****

No comments: