Wednesday, May 26, 2010

Menganyam Buih-buih Impian...

Salam..

Hari nih Kak Suk tegur tarikh last ak update blog ak...HAHAHAHA..Rase macam tak berguna betul diri in tidak menggunakan segala kemudahan yang ada dgn baik..Ok, FINE.Hari ini ak tulis sedikit-sedikit yek.

Semalam, telah pergi ke Bahau bersama rakan seperjuangan yang HAMPIR GILA... Berbuka puasa GANTI. Plan asal mengikut BLUEPRINT adalah utk pulang seawal jam 8 mlm.Jangan bermimpi wahai EJAT, K.TIMAH, K.SUK dan K.SHILA.Pastinye plan itu hanyalah sekadar projek terbengkalai. We all balik after 11!

You know what..sy telah membeli telefon baru NOKIA E75..Rase suke coz why..XPERNAH BELI TELEFON DGN DUIT SNDRIK SEMAHAL ini (walaupun sbenarnya xmahal pun, ia adalah sbenarnya MAHAL PD SY!).Kak Suk pun telah terpengaruh utk membeli sbijik lg second phone utk die memandangkan die de 2 sim card. Smpi adanya wujud cerita-cerita kejujuran disebalik pembelian ini. Thniah kpd diri kami sndrik krn telah mengamalkan nilai-nilai murni dalam pembaziran. Hampir tidak berbayar telefon K.Su itu krn terlalu excited nk balik..Tp, kami jujur telah pusing patah balik ke kedai itu utk melakukan pembayaran..Kesian kamu HANDSOME......

Sebelum tidur...ak telah menghitung apa yg telah ak miliki setakat ini adalah SEMUA APA YANG AK INGINKAN DLM MASA 7 BULAN BERGELAR PENDIDIK. Alhamdulillah...krn apa, bila ak ke kedai phone itu, dlm tempoh masa tidak smpi satu jam ak telah membuat keputusan drastik utk membeli E75 itu!

Kemudian baru ak yakin bahawa inilah kuasa menganyam buih-buih impian yg akhirnya ak pintalkan menjadi untaian kenyataan. Utk sedikit kesusahan is OK..yg penting pd ak PANDAI MENGURUSKAN SESUATU.Utk aku, beringatlah bahawa bersyukurlah dgn apa yg anda miliki ketika ini..Inilah hikmah disebalik setiap dugaan....Ketika sdg diuji dgn plbagai halangan berat terutamanya kes kereta kesayangan ak...masa tuh la ak terbaca semua mesej2 dan offline mesej dlm YM berkenaan ketabahan hati dan kesabaran menempuh ujian. Seakan telah ditentukan oleh Tuhan bahawa memang Allah sengaja menguji diri ini utk nyatakan kasih sayang-Nya kpd hamba-Nya yg satu nih yg sebenarnya hatinya rapuh bagai keropok kentang Pringles tuh..

So, oleh krn anda telah memiliki semua yg anda ingini...SILA-SILALAH MULAI BULAN HADAPAN PENUHKAN SAVING ANDA PULA!

4 comments:

SurayaHarris said...

hahaha..okay,kak suk mana ada terpengaruh.memang dah lama nak beli hp lg satu.manakala pekedai awek org Kepong tu pula dah kasi harga murah gil bab jadi harusss la beli..hahaha..

cant wait for our next date ke karaoke pula..=)

IZXA ULFADH said...

spnjng cuti nih akk xpick up phone pun...

SurayaHarris said...

waaaaaaaa..emosi pula..jap akak call awak..=p

IZXA ULFADH said...

akk...windu la nk jumpe kt Simpang Doyan.