Sunday, October 18, 2009

Ukhwah itu Indah Bila Bertemu dan Berpisah Kerana Allah..

Salam..
First of all, Selamat Bercuti kepada yang sedang menikmati cuti Deepavali.Walau sekarang nih dah masuk mood Deepavali, namun kemeriahan Syawal masih lagi terasa kerana diri insan bernama Nur-Izzati ini, sering saja melapangkan diri untuk cuba menghadirkan diri di Open House, Open Mosque mahupun Open Office di sekitar kawasan berdekatan.

Dalam kepadatan jadual memenuhi undangan, group2 UTHM TechVokay Edu Degree student mula sibuk menyemak status penempatan di link MOE yang berkaitan untuk mengetahui bumi bertuah Allah yng bakal kami raih rezeki nanti.Tapi malangnya, semakan itu tidak membuahkan hasil yang positif kepada kami semua kerana sebenarnya melalui talian telefon sajalah masalah kami boleh diselesaikan...

Sibuk, sibuk juga..tetapi apa yang kita dah rancang untuk hari ini perlu direncanakan jua.17 Oktober 2009 yang lalu, satu lagi memori bersejarah tercatat dalam diari ukhwah aku.Keadaan hati yang berbelah bahagi jualah yang menggerakkan akal ku untuk bersetuju dengan ajakan Abidah untuk menyertai 1 Ihsan SHAMS Gathering.Aku, secara jujurnya dah lama melucutkan jawatan aku sebagai student tetap SHAMS.Agak malu juga nak mengaku dan berkata-kata di hadapan public yang aku pernah sekolah SHAMS dulu.Bila di buat perhitungan, adalah dekat 10 tahun dah tak ku jejak kaki kat SHAMS. Ak tinggalkan sekolah tuh pada Jun 1999 sebab aku rasa ak 'homesick'.Terlalu 'kecil lagi' untuk tinggal di asrama dan semua-semua yang berkaitan dengan 'Pengurusan Diri'.

Namun, itu semua adalah tindakan diri sndiri.Tetapi, aku sedikit tidak dilupakan keahlian aku sebagai warga Ihsan (Insya Allah). Iman hantar thread melalui Facebook,dan aku dijemput untuk memeriahkan gathering ini.Agak malu nak pergi, tapi.....keinginan untuk bertemu rakan-rakan dan menanti reaksi mereka apabila 'berjumpa' kembali aku, membuatkan aku bersetuju walaupun hakikatnya aku memang tiada sumber kewangan ketika ini.Thanks Kak Lili sebab memahami perasaan hati aku.Dengan notes RM50 yang Kak Lili bagi aku pinjam, dan sedikit baki2 duit belanja, aku gagah melangkah seawal pagi menunggu bas City Liner yang akan membawa aku ke Seremban. Bidah tunggu aku kat komuter Seremban and we decide nak tumpang Iman dari Kajang ke KLCC.Iman amat memahami situasi aku masa ini..Touchingnye....

Tiba di tempat yang dituju, first word dari kawan2 yang dah sedia menunggu, Izzati dah 'matured'..Lah, ak dah besar la..Dh 23 n dah de marriage plan lagi.Mana mungkin ak xmature2 dari dulu.Haha...Aku dah gemok kot korang nk cakap nih...Hmmm..yg penting, seriously, mule2 memang aku senyap tak terkata, tapi bila ada Si Penglipurlara, aku seperti mati hidup kembali.Bidah memang buat our gathering become more happening.
Masa kian berlalu, makin ramai kawan2 memeriahkan Pizza.Aku jadi malu bila ada 2 orang guys pun datang, Kamalrul n Cipoi.Aku takut diorang cakap aku nyibuk plak sebab tak kenal aku.Telahan aku salah sama sekali, they all try to recall back...N wow, ayat apa ak bagi kat Cipoi mase Form 1 pun die ingat.Bestnye...N, I serve all these pic during our gathering..Enjoy...



Nih pic mase ak n Abid dijemput oleh Iman dari Komuter Kajang nk ke KLCC.Agak terik sehingga membahang kaki, tapi tak berpeluh pun.Dulu Iman pakai Kelisa, now die dh ade Myvi baru.Satu kemajuan.Thumb Up!

This pic di amek sebelum semua orang sampi.Kire ini adalah gegurl yg dtg awal la...Trime kasih kerana tepat pada masanya..


Well, at the same time we all wat surprise utk bufday gurl, Zaza. Agak touching walaupun bukan bufday ak.Bayangkan Pizza bergelap beberapa minit and tiba-tiba de muzik Happy Bufday.Sume org yang dalam Pizza, tertunggu sape punye gerangan bufday la nih ek..Dah la crew2 Pizza yang nyanyi utk Zaza bersemangat giler..Boleh bagi anugerah kat semua crew sbb bagi good cooperation.Best!


Me..wif in future Dr.Sarah.Yeah....de kawan doc senang nak g spital deliver baby.Hehe..Sarah baru abih blaja kat India, skang kat Melaka.Wat klinikal katanya..



Me..wif Abid, cekgu yang akan dipostingkan di Sabah.Jeles aku sebab elaun Abid banyak giler.Tak agak2..Kalau la gaji 3 bulan dpt bnyk itu....Ak balik Semenanjung terus kawen agaknye...

N..the most importnat pic that I should have to include...Iman the organizer..N next to her is Fadh yang dh semakin bergaya and comey!Credit tuh Iman sebab dah merancang segalanya.Sesungguhnya, tanpa semua ini, ak yakin aku telah terlupakan...

Well, we all had to reschedule again this reunion, memandangkan aktiviti berkaroke and berboling yang kita rancang tak berapa nak menjadi hari tuh. Then, ini saja pic yang sempat aku kongsikan untuk tatapan. Bateri kamera pun tak berapa nak cukup nak pose bnyk2 lagi.Next time will giv an extra charge k...Kenangan bersamamu teman...Teman seperjuangan..Seperjuangan dalam menuju kejayaan..Kejayaan dan impian bersama..Bersama akhirnya..Ak dh merepek dah nih!

No comments: